Sabah uyanmakta güçlük çekmek depresyon belirtisi olabilir – SAĞLIK

Sağlıklı bir uyku düzeni; Bir yandan fiziksel ve ruhsal sağlığa katkı sağlarken diğer yandan iş ve okul hayatındaki başarıyı da artırıyor. Dünya Uyku Günü vesilesiyle Medicana Sağlık Grubu Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr., uyku kalitesinin önemine ve uyku sorunlarının nedenlerine dikkat çekti. Dr. Emine Esra Okuyucu, “İdeal olan; 10 dakika içinde uykuya dalabilmek ve sabah dinlenmiş olarak uyanabilmek. Sabah uyanamama sorununun arkasında uyku apnesi, uyku kalitesinin bozulması ya da depresyon gibi nedenler olabilir” dedi. Sağlıklı yaşamın temel gereksinimlerinden biri düzenli ve sağlıklı uykudur. Uykunun insan sağlığına olan faydalarına dikkat çekmek amacıyla her yıl Mart ayında, bahar ekinoksundan önceki Cuma günü “Dünya Uyku Günü” kutlanıyor. Bir yetişkinin günde ortalama 6-8 saat uykuya ihtiyacı vardır. Ankara Medicana Uluslararası Hastanesi Nöroloji Bölümünden Prof. Dr. Emine Esra Okuyucu; İyi bir uykunun şartının 10 dakika içinde uykuya dalmak, uykuda hiçbir kesinti olmaması ve sabah dinç bir şekilde uyanmak olduğunu belirtiyor. Profesör. Dr. Okuyucu, kaliteli uyku için şu bilgileri verdi: Türkler ortalama 6,5 ​​saat uyuyor

  1. Kişiden kişiye değişmekle birlikte ortalama uyku süresinin 6-7 saat olduğu söylenebilir. Türklerde bu süre 6,5 saat olarak bulunmuştur. Sağlıklı bir yaşam için yeterli ve kaliteli uyku şarttır.
  2. İyi ve sağlıklı uyku; Uykuya dalmanın 10 dakika içinde gerçekleştiği, uyku bölünmelerinin olmadığı ve sabah dinlenmiş olarak uyandığınız durumlar için geçerlidir.
  3. Uyku bozukluklarını çok uyumak, çok uyumak ve buna bağlı çeşitli uyku bozuklukları başlıkları altında sınıflandırmak mümkündür. Nedenleri çok farklı olabilir. Örneğin depresyondaki bir kişi çok uyuyabilir ya da hiç uyuyamayabilir.
  4. İyi bir uyku; Vücudun çalışma oranını, motivasyonunu ve mutluluk indeksini artırarak iş ve okul hayatında başarıya katkı sağlar.

Sabah uyanamamak depresyon belirtisi olabilir

  1. Uyku hijyeni uyku için gereklidir. Yani uyuduğumuz odanın ne çok sıcak ne de çok soğuk olması gerekir. Güneş ışığının girmesini önlemek için perdeler kapatılmalıdır. İdeal olan odanın havadar olması ve seslerden korunmasıdır. Yatak odasında cep telefonu, televizyon gibi cihazlar bulunmamalıdır.
  2. Sağlıklı uyku için kişinin bedensel ve ruhsal olarak dingin olması gerekir. Her gün aynı saatte uyuma alışkanlığı edinilmeli, uykudan önceki dönemde kafein ve benzeri uyarıcı sayılan yiyecek ve içeceklerden uzak durulmalıdır. Akşam yemeği az miktarda ve erken yenilmelidir.
  3. Bir yetişkin için öğleden sonra uykusu gerekli değildir. Yetişkinlerde tek fazlı uyku doğru olanıdır. Yaşlı yetişkinler ve çocuklar için günde iki veya üç uyku periyodu normal kabul edilir.
  4. Sabah uyanamamanın nedenleri var. Örneğin kişi geceleri rahat uyuyamıyorsa (örn. uyku apnesi sendromu), geceleri yatma saati erteleniyorsa, geç uyanma alışkanlığı varsa ya da depresyondaysa bu durum uykusuzluk sorununa yol açabilir. sabah uyanmakta zorluk. Bu sorunların nedenlerine çözüm bulunarak sabah uyanamama sorunu ortadan kaldırılabilir.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

—–Sponsorlu Bağlantılar—–

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Popüler Firmalar
Güncel Haberler
Sponspor Bağlantılar: ilkses gazetesi - ilkhaber gazetesi - Bursa Hayat - Yeni Bakış Antalya Haber